Wij organiseren masterclasses in een rustige en bosrijke omgeving, om even te kunnen ontsnappen uit de dagelijkse hectiek van school.
Als leraar wil je maar één ding: je wilt een goede relatie met je leerling opbouwen om van daaruit de leerling iets te leren.
Soms lijkt die leerling daar echter niet op zitten te wachten. Sterker nog: als je in de buurt komt dan wijst hij je af en als je hem geen aandacht geeft dan klampt hij zich aan je vast. Herken je dit? Het is een van de vele voorbeelden waaraan je kunt merken dat een kind niet veilig gehecht is en wordt zichtbaar in de dans van afstoten en aantrekken. Dit kan voor jou als leerkracht ontzettend frustrerend aanvoelen.
Inhoud
Kinderen die onveilig gehecht zijn, bezien de wereld anders dan kinderen die veilig gehecht zijn. Dat heeft invloed op hun gedrag en leren. Leraren worstelen met dit gedrag, het roept handelingsverlegenheid op. Deze leerlingen komen lastiger tot leren, hun gedrag is moeilijk te corrigeren en straffen en belonen lijkt niet of nauwelijks te werken. Deze masterclass is voor elke onderwijsprofessional die een veilige plek op school wil creëren voor kinderen die dit het hardst nodig hebben. Ben jij werkzaam in het onderwijs en wil je meer weten over (onveilige) hechting, de invloed op gedrag in de school en in de klas? In deze masterclass leer je omgaan met kinderen met hechtingsproblemen. Van curatief naar preventief werken.
Je kunt als onderwijsprofessional niet kiezen of je in de trauma business zit. Je zít er in. Wat je ermee doet, daar kun je een keuze in maken.
Het aantal getraumatiseerde kinderen op Nederlandse scholen blijkt veel groter dan we dachten, zo blijkt uit recentelijke onderzoeken. Tijdens deze masterclass gaan we in op de achtergrond van trauma en krijg je handvatten om deze kinderen te ondersteunen.
Deze masterclass is voor elke onderwijsprofessional die een veilige plek op school wil creëren voor kinderen die dit het hardst nodig hebben. Ben jij werkzaam in het onderwijs en wil je meer weten over trauma, de invloed op gedrag in de school en hoe je deze kinderen traumasensitief kunt begeleiden?
Inhoud
In deze eendaagse masterclass gaan we in op de achtergrond van trauma, leer je het gedrag van leerlingen door een traumabril te bekijken en weet je hoe je deze leerlingen kunt ondersteunen zodat ze weer tot leren komen.
Ervaringen
Op zoek naar iets anders?
Op deze manier werken hoofd en hart in harmonie samen. Het een kan niet zonder het ander. Het zorgt voor authenticiteit, verbinding en flow. Als bezielde onderwijsprofessional weet je dat je zo het verschil kunt maken.
Leer jezelf als leider kennen in het licht van jouw eigen unieke verhaal. Wil jij iets toevoegen aan je huidige leiderschapsstijl en wil je meer weten over systemisch werken in het onderwijs? Lees dan verder.
Trainingen en coachingstrajecten op het gebied van gedragsvraagstukken en leerkrachtgedrag waar je morgen direct mee aan de slag kunt!
Samenwerken is essentieel binnen een team, dat gaat niet zomaar vanzelf. In tijden van verandering en ontwikkeling bouwt de één windmolens en de ander windschermen.
Investeren in je eigen ontwikkeling, de ruimte nemen om na te denken over je eigen onderwijspraktijk en ervaringen uitwisselen met collega’s. Wij organiseren masterclasses in een rustige en bosrijke omgeving, om even te kunnen ontsnappen uit de dagelijkse hectiek van school.
In mijn boeken laat is zien dat gedrag slechts het topje van de ijsberg is. Mensen zijn zoveel meer dan hun gedrag.
Houd deze website in de gaten voor binnenkort te lanceren, online programma’s.
Samen met jou maken we het onderwijs een stukje mooier door de verbinding aan te gaan met jezelf en met de ander. Vanuit hier kun je volledig jouw plek innemen.
© 2023 - Hartgedragen Onderwijs
Masterclasses
Boeken
Online programma’s
Selfcare programma
Mijn account
Verzenden & retouren
Aerdenhoutseduinweg 1
2111 AN Aerdenhout
Mijn nieuwste boek verschijnt 23 oktober! Reserveer alvast een exemplaar.